onsdag 4 november 2015

Språklig medvetenhet, läsflyt och läsförståelse.

Under måndag, tisdag och onsdag har vi så smått börjat att arbeta tillsammans med Christina 1C och Annika vår speciallärare. Vi har gjort tre grupper och vi träffas tre tillfällen i veckan(måndag, tisdag och onsdag). Arbetet i grupperna kommer att se olika ut och det är för att vi ska försöka möta barnen där de befinner sig i sin läsutveckling. Det ser också olika ut vad gäller läxor. Det är läraren som har gruppen som informerar om läxorna och som följer upp dem. 

Eleverna som är i min grupp har fått läxa till måndag och de har också fått en läsorm(som en läsjournal) och det innebär att de fyller i den i stället för den blå läsjournalen. 

Christinas grupp fortsätter fylla i den blå läsjournalen tills Christina säger något annat. 

Annikas grupp har fått en röd läsjournal som används så som Annika har informerat om.


Läslov - jag har fått in många läsbingokort och det är härligt att höra barnen berätta. De som inte har fyllt i lappen kan ha den kvar och lämna in den när "det är bingo på hela brickan". 







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.