Tisdagen började med en halvtimmes lek och rörelse tillsammans med idrottsläraren Magnus.
Efter det passade vi på att föreviga staketkonstverket som kom upp under måndagen vilket var extra passande då det var FN-dagen. Vi måste börja med oss själva och sprida glädje och vänlighet till varandra!
❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️
Dagen fortsatte med arbetet kring skola här och på andra platser i världen.
Vi tittade på bilder som visade barns skolvägar, diskuterade hur det skulle vara om man inte fick gå i skolan osv.
Vad blir skillnaden mellan barn som får gå i skolan jämfört med barn som inte får skolgång?
Alla fick också skriva ner sitt förslag på vad som kan göras för att alla barn i världen ska gå gå i skolan.
Att utbildning är vägen ut ur fattigdom börjar klarna för barnen i klass 2c och i morgon kommer vi att prata om det allra mest effektiva sättet att få så många barn som möjligt att komma till skolan...
Efter lunch var det matematik och vi ägnade lektionen åt att stämma av om vi är redo för nästa område som är uppställningar eller om vi ska ta lite mer tid till tiotalsövergångar.
Jag går igenom varje barns uträkningar så får vi se var vi befinner oss.


Inga kommentarer:
Skicka en kommentar
Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.